Niečo o Česko - Slovenskej Superstar
Najväčšia šou na slovenskom aj českom televíznom trhu v prvej polovici sezóny 2009 / 2010 zaberie aj pondelkové a neskôr sobotné prime-timy. Markíza a čiastočne aj Nova to tak robili aj v predchádzajúcich dieloch. Šou typu SuperStar zvykne televízie stáť cez 3 milióny eur (100 miliónov korún). Federálna verzia môže byť drahšia, ale zdieľanie nákladov medzi dva subjekty ju pre stanice môže urobiť lacnejšou. Markíze za tie peniaze vždy prichádzal podiel okolo alebo nad 50 %, Nove o niečo nižší. Silné ťažiskové projekty potrebuje najmä Markíza, ktorá si z nich urobila programový pilier. Nova, naopak, systémovo stavia na dramatike. Ostatnú, jarnú časť sezóny, tak nemusela sto miliónov investovať do veľkej jednorázovej šou. Zaobišla sa aj bez nej. SuperStar bude mať bližšie k pôvodnej slovenskej verzii; preberie od nej viaceré prvky. V štábe dominuje slovenská strana, takisto súťažiaci budú v záverečnej fáze ubytovaní na Slovensku, kde dostanú priestor na skúšanie a v Bratislave budú aj súťažiť v závere. Moderátorská dvojica je zmiešaná slovensko-česká – Adela Banášová a Leoš Mareš. Viac informácií. Na druhej strane, o polovicu menšie Slovensko nebude mať žiadnu výhodu v hlasovaní. Markíza tvrdí, že si nepoistila prípad, že by sa Slováci do finálových častí nedostali. Dramaturgia vraj verí, že národy budú hlasovať za kvalitu, nie národnosť.
Riaditeľ Novy Petr Dvořák a šéf Markízy Václav Mika hovoria, že nasledujúca SuperStar nebude štvrtá, ale prvá. Spoločný projekt má priniesť okrem iného aj úsporu vďaka zdieľaniu nákladov.